Tuesday, January 25, 2011

beauty is pain

kecantikan adalah hakmilik setiap insan
kecantikan juga kesakitan


Hai. Aku bahagia tetapi sedikit sengsara bila gigi terasa sakit sengal dan tegang akibat gigi diketatkan oleh pakar ortodontik yang cantik dan lemah lembut itu. Bukan aku mengada, tapi memang sakit sampai kena tulis di sini untuk meraih simpati rakan-rakan di luar sana. Bukan aku tak biasa. Dah setahun lebih padahal pergi menghadapi ritual bulanan untuk ketatkan braces. Tapi kali ni kenapa sakit sangat eh?? Aku kurang faham lantas keliru dengan perasaan sendiri. Tapi aku tahu ini semua salah aku. Sebab apa? Sebab aku dah 3 bulan skip appointment dengan doktor. Hehe. Busy sangat kot . Mungkin doktor geram dengan kemalasan aku. Mungkin dia balas dendam terhadap aku. Sebagai pengajaran, dia ketatkan besi aku kaw2 punya wehhh.. Tak cukup dengan ketat, dia pasang elastic band (ala-ala getah lutsinar) pulak tu kat semua gigi atas dan bawah aku. Padan muka kau omay! Before ni selalu getah tu dia letak kat 1 part at a time. Ni atas bawah dia pasang sekali. Ermm.. tidak mengapa. Nak cantik kena sakit. Nasib kaulah labuuu.. T.T


Kalau pakai braces pon sakit macam ni sekali, lipo suction sakit macam mana pulak la agaknya??

No comments:

Post a Comment