Monday, October 10, 2011

weird but funny

Aku dalam perjalanan pergi ke office dari rumah sepupuku di Seri Kembangan. Sedang khusyuk memandu, tiba-tiba cemas sebentar sebab kad touch n go dikhuatiri kurang nilai. Tapi rasa macam masih ada duit dalam kad tu, tapi was-was. Jadi tidak mengapa, ku ambil langkah selamat pergi ke lorong tunai.

Aku         : Berapa dik?
Mamat tol: 1.60..
Aku         : 1.00?? (biasa lah pekak)
Mamat tol: 1.60.. 
Aku        : (menghulurkan duit)
Mamat tol: Akak, nak tanye sket boleh.?
Aku        : Ape die.. (Neves plak.. Ingat dia nak tegur jerawat aku sebab ada 
                seketul naik kat pipi..)
Mamat tol: Akak buat braces berape ringgit eh?
Aku        : Haha.. RM - - - - 
Mamat tol: Mak aii.. ok..
Aku        : (Melemparkan senyuman besi)

Aduhai. Tak pernah terfikir dan terlintas di otak bahawa orang tol nak tanye pasal braces. Nampak sangat elastic band pink aku neh mengancam, sampai orang nak tegur kan? Haha. Tergelak aku sorang-sorang teringat mamat tol punya kisah. Gelak-punya-gelak aku salah masuk jalan. Sesat 20 minit. KL!


No comments:

Post a Comment