Monday, August 23, 2010

kelahiran bayi gebu


peringatan bersama: cerita ini diolah mengikut pemahaman yang mudah




tak lebih dan tak kurang, kira-kira 15 tahun yang lalu, mak saya mengandung. perut dia besar dan lebar. bila dah cukup time, mak dikejarkan ke hospital kulim yang baru dibina, besar, cantik berseri. after dah settle down semua kat hospital, abah saya pon sempat la jugak pergi kenduri kahwin. (dan bini nak beranak boleh lagi pergi kenduri kawen? tak paham sedikit di situ. huhu~) dah kat hospital tu, doktor pon check2 la mak dan condition baby. tiba-tiba.......

erm, baby puan ni jantung dia SANGAT LEMAH. kami tak boleh nak buat. kita kena hantar puan ke hospital sungai petani.

neves gila mak saya time tu weh. tuhan saja yang tahu. mak pon calling abah yang sedang sedap makan di rumah kenduri. dan dengan perut yang kenyang beserta jiwa yang lemah, abah pon muntah kembali segala nasik kenduri yang ditelan tadi akibat mendengar berita tersebut. (obvious tak yang abah saya ni type yang makan kuat, tapi lemah semangat?)

maka mak pon dikejarkan ke hospital sungai petani. hospital yang buruk, tak cantik, kecil dan tak berseri. naik ambulance tau. ne-no ne-no ne-no. lagilah cemas mak saya dengan bunyi siren tu. suami pulak tak ade kat sisi, anak pulak jantung lemah. haiihhh~ dan sampai situ, mereka pon check kembali condition mak dan pihak hospital terkejut!!!!!!!

eh, anak puan ni ok je. normal. jantung baby pon sihat. so, tak ada problem. puan boleh bersalin normal..

ALHAMDULILLAAAHHHHH. hospital kulim silap check lah tu. cett! naseb baik tak kaya, kalau tak, saman dah. pada waktu malam, weeeeeekkkkkkkkkkkkk!!! ok, baby yang gebu bermata besar pon lahir. baby ke-3 dlm family. sumpah comel. macam DORA THE EXPLORER!


HARI INI, 23 OGOS 2010..


SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-15 SITI HAJAR!!!!
semuga kekal gebu!



pengajaran: kalau isteri nak bersalin, tak perlu makan kenduri lagi yer kawan-kawan. please take note! =)

2 comments:

  1. salam..
    thnks wish meluck..
    ni on jap je..sbb da wndu ngn belog,.
    haha..

    Hepy bday..smoga kekal gebu k?? hehe..
    smoga dmurahkan rzeki n may God blesses u.. ;D

    ReplyDelete
  2. hehe.. thanx for the wishes for my sister! =)

    ReplyDelete