Saturday, June 26, 2010

panggilan itu


Tiba-tiba saya dapat 1 panggilan..
daripada no yg tak dikenali..


Miss X: hello, boleh saya bercakap dgn siti humairah?
Saya : saya lah siti humairah..
Miss X: oh, ni lah orgnya.. kenapa awak kacau boyfriend saya???


saya agak cuak..
tetapi tiba-tiba tenang..
ok.. saya dah dpt cam suara siapa. so, saya layankan..


Saya : boyfriend yg mana eh?
Miss X: yg mana-mana je lah.. kenapa awak kacau dia???
Saya : saya memang suka kacau boyfriend org. hahaha~ ni julyate kan?
Miss X: alaaaaaa.. mana tau??


julyate ni kawan saya time upper form..
sedap kan nama dia.. julyate~ orangya manis. gigi cantik..
boleh dikatakan bestfriend.. dia duduk belakang meja saya.. excited sangat bila kawan lama call.. dia xde fesbuk, so, sgtlah lost contact.. sembang punya sembang....


Julyate: buat apa skrg?
Saya : menganggur.. dah 2 minggu.. membina lemak-lemak yg tak terbina.
Julyate: gemuk ka skrg weh?
Saya : mana ada.. penat ja makan.. tak gemuk pon.. hgpa gemuk ka kurus ka maintain ka?
Julyate: kami gemuk.. sebab tengah mengandung..
Saya : Ha???????


terkejut. terkedu. tak terkata.
dia dah mengandung.
dia kawen tahun lepas.
dia tak jemput.
sbb sgt lost contact. ok, dimaafkan.
tapi, bestfriend sudah mengandung???
susahnya saya nak terima.....




tapi yg penting saya happy untuk dia.
wajib bahagia bila kawan bahagia. =)



No comments:

Post a Comment